Papers
Number of the published data : 11
No. Title of presented paper Author's name etc. Journal name Volume/issue,page Date of Publication ISSN DOI URL
1 High-NFU (Need for Uniqueness) Consumers’ Intention to Generate WOM about Luxury Goods
Akinori Ono, Mai Kikumori, and Haoying Wang
Global Fashion Management Conference at Vienna Proceedings
131-132
07/2017



2 Consumer Adoption of PC-Based /Mobile-Based Electronic Word-of-Mouth
Akinori Ono and Mai Kikumori In Mehdi Khosrow-Pour (Ed.)
Encyclopedia of Information Science and Technology 4th Edition
6019-6030
06/2017



3 クチコミ発信促進キャンペーンの効果測定―金銭的報酬 対心理的報酬―
菊盛真衣
プロモーショナル・マーケティング研究
9, 27-45
09/2016



4 消費者の情報取得・製品評価行動におけるeクチコミの影響
菊盛真衣
博士論文(慶應義塾大学大学院 商学研究科)

07/2016



5 Consumer Adoption of Mobile e-WOM Messages
Akinori Ono and Mai Kikumori In Zheng Yan (Ed.),
Encyclopedia of Mobile Phone Behavior
1, 162-174
06/2015



6 eクチコミ正負比率の影響における製品間差異―探索財 対 経験財―
菊盛真衣
市場創造研究
4, 5-14
04/2015



7 負のeクチコミが消費者心理に与える逆説的な影響
菊盛真衣
Nextcom
20/ 2, 24-33
12/2014



8 eクチコミ効果へのブランド熟知性の影響-消費者のブランド評価に着目して-
菊盛真衣
プロモーショナル・マーケティング研究
6, 9-20
09/2013



9 eクチコミ効果モデルの構築と実証
菊盛真衣
修士論文(慶應義塾大学大学院商学研究科)

03/2013



10 Positive Effects of Negative Word-of-Mouth on Consumer Attitude: Considering the Ratio and Order of e-WOM
Mai Kikumori and Akinori Ono
Proceedings of 2013 American Marketing Association Winter Educators’ Conference
2-3
02/2013



11 Does Negative e-WOM Affect Consumer Attitude Negatively or Positively?
Kazuki Hiura, Mai Kikumori, Keitaro Kishimoto, Naoko Matsumoto, Miho Nakagawa, Munetoshi Ujita, and Akinori Ono
Journal of E-Business
10, 38-42
12/2010