研究発表等
公開件数:139件
No. 発表題名 発表会議名(発表誌等の媒体名) 発表年月日
1 Children's civic engagement through university-community collaboration in Japan
University-Community Links (UCLinks) Conference 2020
2020/02/28
2 米国の目撃証言に関するガイドラインと司法判断
法と心理学会第20回大会・ワークショップ「目撃証言の信頼性評価-司法判断と心理学的知見の乖離について)
2019/10/26
3 法科学教育にむけて~米国の法科学教育の動向からの考察~
「科学的証拠の信頼性評価法と標準鑑定法の確立に向けて」研究会
2019/10/05
4 グラウンデッドなテキスト・マイニング・アプローチ(GTxA)
第3回MMIRAアジア地域会議/第5回日本混合研究法学会年次大会
2019/09/14
5 Children-centered community development through university-community collaboration in Japan
University-Community Links (UCLinks) Conference 2019
2019/03/15
6 Implementing Platforms for Cultural Construction
NII Shonan Meeting "Modelling Cultural Process"
2019/03/12
7 子どもを中心としたまちづくりと地域活性化のための実践共同体
立命館大学地域情報研究所プログレスレポート
2019/01/15
8 Expectation for “Psychology and Law" in Innocence Efforts
12th Annual Conference of East Asian Association of Psychology and Law 2018
2018/12/15
9 The Impact of Presentation Media of Suspect’s Confessions on the Viewer's Conviction
12th Annual Conference of East Asian Association of Psychology and Law 2018
2018/12/15
10 Grounded text mining approach (GTxA): An integration of grounded theory and cross-over mixed analyses
MMIRA (Mixed Methods International Research Association) International Conference 2018
2018/08/23
11 Constructing Multicultural Learning Environment and Collaborative Serious Games in Metaverse
Replaying Japan 2018
2018/08/20
12 Children-Centered Activity for Community Development in Japan
University-Community Links (UCLinks) Conference 2018
2018/03/16
13 Multidisciplinary Work in Wrongful Conviction Cases - Issues on Innocence Efforts in Japan
11th East Asian Association of Psychology and Law Conference
2017/12/16
14 Overview of Innocence Project Japan
Melbourne University Summer School in Kyoto
2017/09/21
15 Implementing Collaborative Serious Game on Japanese Culture based on Restored Historical Structures and Landscapes in the 3D Metaverse
Replaying Japan 2017
2017/08/21
16 A Consideration on Plea-Bargaining-like Interrogation as Cause of False Charge in Japan
International Symposium Psychology in Law for the Plea-Bargaining System
2017/07/28
17 Research for the bias in the fact finding process in view of different interrogation techniques and camera angles
European Association of Psychology and Law Conference 2017
2017/05/31
18 Collaborative Serious Games as a Mediational Means for Cross-Cultural Learning
Megatrends and Media 2017
2017/04/25
19 Children-Centered Approach for Cross-Boundary Community Development
University-Community Links (UCLinks) Conference 2017
2017/03/10
20 日本の司法における多言語/多文化主義を考える~志布志事件の事例から~
札幌法と心理学会
2016/12/06
21 Text Mining Studio を用いた調書分析
数理システムユーザーコンファレンス 2016
2016/11/18
22 日本版イノセンス・プロジェクト(えん罪救済センター)設立の経緯
九州再審弁護団連絡会
2016/11/02
23 グラウンデッドなテキストマイニングアプローチの概要
ナーシングリサーチ研修シリーズ2「混合研究法におけるデザインとアプローチの実践セミナー」
2016/10/29
24 グラウンデッドなテキストマイニングアプローチの実践
ナーシングリサーチ研修シリーズ2「混合研究法におけるデザインとアプローチの実践セミナー」
2016/10/29
25 日本版イノセンス・プロジェクト(えん罪救済センター)の取り組み
部落解放研究第50回全国集会第5分科会「狭山事件・冤罪事件を考える」
2016/10/19
26 バイアスと冤罪~日本版イノセンス・プロジェクトの実践に向けて
法と心理学会第17回大会
2016/10/15
27 膨大な情報から浮かびあがるえん罪の真実
「死刑を止めよう」宗教者ネットワーク第23回死刑廃止セミナー
2016/09/01
28 グラウンデッドなテキストマイニング・アプローチ
三重県立看護大学若手研究者支援のための研修会
2016/08/31
29 Research on Serious-Game Design for Inter Cultural Understanding mediated by 3D Metaverse
Replaying Japan 2016
2016/08/17
30 A Trend of Digital Humanities Research in Japan: From Literary and Linguistic Computing to Digital Scholarship
Heritage Interfaces - Presenting Cultural Specificity in Digital Collections
2016/08/13
31 京都府八幡市子ども会議の取組み
松原市立布忍小学校校内全体研修会
2016/04/04
32 志布志事件から日本版イノセンス・プロジェクトへ
シンポジウム「志布志事件をくり返すな−冤罪事件の教訓は生かされてきたのか」
2016/04/02
33 Fostering Children-Centered Learning in Community and Collaborative Activity for Regional Development
University-Community Links (UCLinks) Conference 2016
2016/03/05
34 看護分野のためのテキストマイニング手法入門~Text Mining Studio編~」
京都学園大学テキストマイニング講演会
2015/12/09
35 日本版イノセンス・プロジェクトの立ち上げに向けて
日本版イノセンス・プロジェクトの可能性を考える」東京集会
2015/11/06
36 混合研究法としてのグラウンデッドなテキストマイニング・アプローチ
人間環境大学ナーシングリサーチ・レクチャーシリーズ1「研究に活かそうテキストマイニングー言葉から思わぬ発見とデータ整理」
2015/10/30
37 日本版イノセンス・プロジェクト 設立の背景と展望
法と心理学会第16回大会ワークショップ1「日本版のイノセンス・プロジェクト(IP)」の可能性:日本におけるプロジェクトの設立に向けて」
2015/10/24
38 Construction of Visual Database for Judicial Information Using Interactive-CG
9th East Asian Law and Psychology Conference
2015/10/17
39 A consideration of East-asian way of exonerating wrongfully convicted individuals
9th East Asian Law and Psychology Conference
2015/10/16
40 混合研究法としてのグラウンデッドなテキストマイニング・アプローチ
国際混合研究法学会アジア地域会議/日本混合研究法学会第1回大会ワークショップ3
2015/09/19
41 日本版イノセンス・プロジェクトの設立とその展望
台湾冤獄平反協會フォーラム
2015/08/22
42 Constructing Collaborative Serious Games for Cross-Cultural Learning in a 3D Metaverse
Replaying Japan 2015
2015/05/22
43 Children-centered Learning Community and Collaborative Activity for Regional Development
University-Community Links (UCLinks) Conference 2015
2015/03/06
44 複合的媒介人工物としてのビデオ作品がもつ意味 -平成26年度八幡子ども会議委員による市長提言を事例として-
教育工学会「学習支援環境とデータ分析/一般」研究会
2015/02/28
45 対人支援における国際連携の可能性
立命館大学人間科学研究所年次総会・「インクルーシブ社会に向けた支援の<学=実>連環型研究」プロジェクト公開研究会
2015/01/17
46 A trend of DH research in Japan: Cultivating a new tradition of digital scholarship
1st International Symposium on Digital Humanities at Ajou University
2014/12/05
47 A Trend of DH Research on Japanese Arts and Cultures: From Literary and Linguistic Computing to Digital Scholarship
5th International Conference of Digital Archives and Digital Humanities
2014/12/02
48 A Possibility of A Mixed-Methods Inquiry for Re-examining Criminal Procedures in Japan
The 8th East Asian Psychology and Law Conference
2014/10/19
49 Children-Centered Learning Community and Collaborative Activity for Social Improvement
The 2nd International Conference on Lifelong Learning for All 2014 (LLL 2014)
2014/09/11
50 Japanese Culture in 3D Metaverse (Demonstration)
Replaying Japan Again: 2nd International Japan Game Studies Conference 2014
2014/08/22
51 テキストマイニング手法を用いた供述調書の分析
関西自白研究会
2014/08/19
52 Implementing and Evaluating Collaborative Serious Games for Japanese Cultural Learning in 3D Metaverse
Replaying Japan Again: 2nd International Japan Game Studies Conference 2014
2014/08/22
53 多言語・多文化時代の 取調べと可視化
国際シンポジウム「取調べと可視化―新しい時代の取調べ技法・記録化と人間科学―」
2014/07/20
54 第1回国際ミックス法学会参加報告
KTH研究会
2014/07/02
55 The Grounded Text Mining Approach as a New Technique for Mixed Methods Research: From an Analysis of a Focus Group Interview on Cancer Disclosure with Japanese People
MMIRA (Mixed Methods International Research Association) Inaugural Conference 2014
2014/06/27
56 医療現場におけるノットワーキング
KTH研究会
2014/06/11
57 A事件における情状鑑定
KTH研究会
2014/05/21
58 Developing Collaborative Serious Game for Japanese Cultural Learning in 3D Metaverse
Digital Humanities Australasia 2014
2014/03/21
59 Forming a community of children-centered collaborative activity for social improvement: a case study of Yawata Children's Conference
UC Links Annual Conference 2014
2014/03/07
60 子どもを中心とした地域創造のための協働学習-平成25年度八幡子ども会議の事例を中心に-
日本教育工学会「教師教育と授業研究/一般」研究会
2014/03/01
61 インクルーシブ社会に向けた支援の<学=実>連環型研究を展望する
人間科学研究所年次総会・私立大学戦略的研究基盤形成支援事業公開研究会
2014/01/25
62 三次元表現による集団討議プロセス可視化ソリューションの可能性
人間科学研究所年次総会・私立大学戦略的研究基盤形成支援事業公開研究会
2014/01/25
63 Implementing Collaborative Serious Game for Situated Learning of Japanese Culture in 3D Metaverse
Pacific Neighborhood Consortium (PNC) Annual Conference 2013
2013/12/10
64 法学教育における司法情報コミュニケーション学の可能性
情報ネットワーク法学会第13回研究大会
2013/11/23
65 Socio-Cultural Issues in Forensic Communication and Informational Justice
International Workshop on Informational Justice
2013/11/11
66 Socio-Cultural Issues in Forensic Communication: A Case Study on Textual Analysis of Confession Statement and Trial Protocol,
The 7th East Asian Law and Psychology Symposium
2013/10/25
67 Cultural Learning through Virtual Museum: Implementing Collaborative and Situated Learning Environment for Japanese Culture in 3D Metaverse
The 2nd Yeongwol International Museum Forum 2013
2013/10/21
68 法情報学が拓くドキュメント・マネジメントの未来
立命館グローバル・イノベーション研究機構シンポジウム
2013/10/18
69 法心理・司法臨床センターにおける法情報学への取り組み
立命館グローバル・イノベーション研究機構シンポジウム
2013/10/18
70 高度情報化社会における法心理学領域の展望
法と心理学会第14回全国大会ワークショップ
2013/10/13
71 公判廷における尋問者と供述者のディスコミュニケーション
法と心理学会第14回全国大会ワークショップ
2013/10/12
72 Possibilities of narrative visualization: Case studies of lesson-learned-oriented archiving for natural disaster
Digital Humanities 2013
2013/07/17
73 ある公職選挙法違反事件に関する心理鑑定の検討
第60回関西自白研究会
2013/06/29
74 Collaborative game playing support by learning of Japanese traditional culture in the 3D metaverse
The international Conference on Japan Game Studies 2013
2013/05/24
75 テキストマイニング手法による取調べ調書の分析~大逆事件を事例として~
東京大逆事件研究会
2013/03/08
76 臨床研究を支援する人材の職場での育成
日本臨床試験研究会第4回学術集会総会
2013/02/07
77 Learning Lessons from Natural Disaster: Visualizing and Understanding Digital Archives for Great Earthquake in Eastern Japan
4th International Conference of Digital Archives adn Digital Humanities
2012/11/29
78 Game Playing as Mediational Means for Inheriting and Sharing Culture
SIGGRAPH ASIA 2012 Workshop
2012/11/26
79 Visualizing and understanding the interrogation process: the possibility of computer-based textual analysis of confession statements
6th East Asian Law and Psychology Conference
2012/10/28
80 Constructing 3D Metaverse for Inheriting and Sharing Japanese Traditional Culture
Japanese Association of Digital Humanities Conference 2012 (JADH2012)
2012/09/16
81 Constructing 3D Metaverse for Inheriting and Sharing Japanese Traditional Culture (poster)
Japanese Association of Digital Humanities Conference 2012 (JADH2012)
2012/09/17
82 Game Playing as Mediational Means for Socio-Cultural Learning
Replaying Japan: A Symposium on Japanese Gaming, Culture, and Industry
2012/08/22
83 子どもを中心とした活動のつながりと文化創造の可能性
活動理論学会第2回大会
2012/08/18
84 Implementing Situated Learning of Japanese Traditional Culture in 3D Metaverse
Digital Humanities Australia 2012
2012/03/28
85 Research and Development on Web-based Platforms for Scholarly Communication and Learning
Harvard-Ritsumeikan Symposium on Digital Humanities
2012/03/02
86 Towards social application and sustainability of digital archives: The case study of 3D visualization of large-scale documents of the great Hanshin-Awaji earthquake
3rd International Conference of Digital Archives adn Digital Humanities
2011/12/01
87 Joint Session: Research Report on Web Technology Research Group at Digital Humanities Center for Japanese Arts and Cultures
2nd International Syposium on Digital Humanities for Japanese Arts and Cultures
2011/11/19
88 Constructing Situated Learning Platform for Japanese Language and Culture in 3D Metaverse
2nd International Symposyum on Culture and Computing
2011/10/22
89 Visualizing and Analyzing Cultural Voices in Computer-Mediated Communication through Social Gaming Simulation
2nd International Symposium on Culture and Computing
2011/10/21
90 ICTが拓く多文化共生の未来
多文化関係学会第10回全国大会
2011/09/17
91 Digital Humanities for Japanese Arts and Cultures at Ritsumeikan University
Osaka Symposium on Digital Humanities 2011
2011/09/14
92 Constructing a Platform for Situated Learning of Japanese Traditional Culture in the 3D Metaverse
Osaka Symposium on Digital Humanities 2011
2011/09/13
93 子どもを中心とした街づくりのための活動システムの構築
活動理論学会第1回大会
2011/08/06
94 Collaborative activities for transcultural learning
The 7th International Symposium 'New Learning Challenges' (NLC2011)
2011/07/31
95 Developing Video Game Archives as an e-Research Platform for Game Studies
2nd International Conference of Digital Archives and Digital Humanities 2010
2010/11/30
96 Constructing a Global Hub for the Study of Japanese Arts and Cultures through Digital Humanities
International Conference of Digital Archives and Digital Humanities 2010
2010/11/29
97 A Platform for Heritage Recording and Information Management Using Schematic Expressions of Cube
International Symposium on Heritage Recording and Information Management in the Digital Age
2010/11/19
98 Web based flexible image viewers for digital heritages
International Symposium on Heritage Recording and Information Management in the Digital Age
2010/11/19
99 An Open Source Toolkit for Flexible Browsing of Historical Maps on the Web
Digital Humanities 2010
2010/07/10
100 Web technology as a mediational means across cultures
1st International Symposium on Culture and Computing (Culture and Computing 2010)
2010/02/22
101 A Platform for Visualizing and Sharing Collective Cultural Information
International Conference Digital Archives and Digital Humanities
2009/12/01
102 Structures and Evolution of Digital Humanities: An Empirical Research based on Correspondence Analysis and Co-word Analysis
International Conference Digital Archives and Digital Humanities
2009/12/01
103 From the Local to the Global Sphere: Prospects of Digital Humanities for Japanese Arts and Cultures
Digital Humanities 2009
2009/06/25
104 Collective Culture and Visualization of Spatiotemporal Information
Digital Humanities 2009
2009/06/22
105 Co-word Analysis of Research Topics in Digital Humanities
Digital Humanities 2009
2009/06/22
106 Constructing a Global Portal for the Study of Japanese Cultures through Digital Humanities
The joint symposium and open forum of BBS (Budapest Business School) and JSMR (Japan Society for Multicultural Relations)
2009/03/27
107 子どもを中心とした社会改善のための学習コミュニティの形成
第4回活動理論と教育実践研究会
2009/03/07
108 World Wide Web とデジタル・ヒューマニティーズ:過去と未来
第1回 日本文化デジタル・ヒューマニティーズ国際シンポジウム
2009/02/27
109 テキストマイニングを用いた社会文化研究
多文化関係学会2008年度年次大会プレ・カンファレンス・ワークショップ
2008/10/17
110 Forming a community of children's legitimate peripheral participation for social improvement: A case of collaborative video creation activities
International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR)
2008/09/08
111 地域の知を集める~協調的ナラティヴの蓄積による日本文化アーカイブの構築
情報処理学会人文科学とコンピュータ研究会
2008/05/16
112 戦争捕虜収容所に関するWebアーカイブ現状報告
「アジア太平洋地域における戦争捕虜収容所アーカイブ」研究会
2008/03/07
113 戦争捕虜収容所に関するWebアーカイブ提案
「アジア太平洋地域における戦争捕虜収容所アーカイブ」研究会
2007/12/21
114 コンピュータゲームを媒介とした協調学習活動の可能性:米国における第5次元プロジェクトの取り組み
日本シミュレーション&ゲーミング学会全国大会
2006/11/11
115 A CSCL Environment that Promotes Metacognition among Learners in the Community of Practice
5th International Conference of the Cognitive Science
2006/07/26
116 地域アーカイブ構築を通した協調学習コミュニティの形成
先進IT活用教育シンポジウムin京都
2005/10
117 デジタルアーカイブの支援技術-能楽コンテンツとその活用-
デジタルコンテンツシンポジウム
2005/05
118 協調的なナラティヴの蓄積による地域アーカイブ構築に関する研究
人文科学とコンピュータシンポジウム
2004/12/09
119 地域アーカイブ構築を通した協調学習と社会参加のためのコミュニティ形成に関する研究
日本教育工学会第20回全国大会
2004/09
120 ナレッジブルアーカイブによる「都市の記憶」の保存と継承に関する研究
第2回21世紀COE「京都アート・エンタテインメント創成研究」プロジェクト研究発表会
2004/01/28
121 SMIL技術を用いた伝統芸能コンテンツの制作
情報処理学会人文科学とコンピュータ研究会
2003/10/24
122 ナレッジブルアーカイブによる「都市の記憶」の保存と継承に関する研究
情報処理学会人文科学とコンピュータ研究会
2003/07/25
123 高等教育のための次世代e-learningシステムの開発
第7回立命館大学アート・リサーチセンタープロジェクト研究発表会
2003/03/14
124 協調的アーカイブ構築のインフラとしてのナレッジブル・アーカイブ
第7回立命館大学アート・リサーチセンタープロジェクト研究発表会
2003/03/14
125 蓄積型Web教材「薀蓄」システムによる協調学習のためのコミュニティ形成とメタ認知に関する研究
電子情報通信学会教育工学研究会(合同開催:人工知能学会知的教育システム研究会)
2002/05
126 鑑賞者コミュニティによる協調的アーカイブ構築に関する研究
第5回立命館大学アート・リサーチセンタープロジェクト研究発表会
2002/03/15
127 オンラインコミュニティによる共創プラットホームとしてのデジタルアーカイブ
第3回立命館大学アート・リサーチセンタープロジェクト研究発表会
2001/03/23
128 ナレッジブルアーカイブ:オンラインコミュニティによる共創プラットホームとしてのデジタルアーカイブ
情報処理学会人文科学とコンピュータシンポジウム
2000/12/15
129 ナレッジブルアーカイブ
デジタルフロンティア京都2000
2000/09/26
130 インテリジェント・デジタルアーカイブ・プロジェクト
第1回アート・リサーチセンタープロジェクト研究発表会
2000/03/23
131 立命館大学アート・リサーチセンターの概要とデジタル・アーカイブ
アート・ドキュメンテーション研究会第62回月例研究会
1999/09/16
132 ALAWAI: Agent Languages and Agentware for Agent Invention
7th International Conference on Human-Computer Interaction
1997/09
133 Software Maintenance Assistant system
Manufacturing Agility and Hybrid Automation
1996/08
134 Internet Consultant: An Integrated Conversational Agent for Internet Exploration
The Grobal Information and Software Society Internet Conference
1995/10
135 Modeling and prototyping of distributed multimedia systems for flexible working
1995 Pacific Workshop on Distributed Multimedia Systems
1995/03
136 Multi-Dimensional User Models for Multi-media I/O in the Maintenance Consultant
The Fourth International Conference on User Modeling
1994/08
137 An approach to animation of software specifications
IEEE International Symposium on Visual Languages
1993/08
138 Layout-by-Example: A fuzzy visual language for specifying stereotypes of diagram layout
Proceedings of the IEEE International Workshop on Visual Languages
1992/09
139 「三才児」における表からの知識自動生成
情報処理学会全国大会
1989/10/16