立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
キクモリ マイ
菊盛 真衣
KIKUMORI MAI
所属
経営学部 経営学科
職名
准教授
受賞学術賞
1.
2023/11/23
2023 KSMS International Conference Best Conference Paper Award (2023 KSMS International Conference) (Export market orientation and export performance: The role of channel partners referred by word-of-mouth)
2.
2021/05
日本商業学会 日本商業学会奨励賞 (eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響)
3.
2018/10
日本マーケティング学会 マーケティング・ジャーナル ベストペーパー賞 (独自性欲求が口コミ発信行動に及ぼす影響)
4.
2018/01
International Marketing Trends Conference 2018 Best Thesis Award (International Marketing Trends Conference 2018) (Impacts of Electronic Word of Mouth on Consumer Product/Brand Evaluation)
5.
2017/07
2017 Global Fashion Management Conference Best Conference Paper Premier Award(2017 Global Fashion Management Conference) (High-NFU(Need for Uniqueness) Consumers' Intention to Generate WOM about Luxury Goods)
6.
2017/03
日本プロモーショナルマーケティング学会 第1回 日本プロモーショナル・マーケティング学会 学会賞 (クチコミ発信促進キャンペーンの効果測定-金銭的報酬 対 心理的報酬)
7.
2017/01
KSMS International Conference 2017 Best Conference Paper Premier Award(KSMS International Conference 2017) (Which Do Multi-channel Shoppers Choose and Recommend: Online or Offline Stores?)
8.
2016/11
KSMS International Conference 2016 Doctoral Dissertation Competition Excellence Award(KSMS International Conference 2016) (Effects of Electronic Word of Mouth (e-WOM) on Consumer Product Evaluation)
9.
2016/02
株式会社KDDI総合研究所 第5回 Nextcom 論文賞 (負のeクチコミが消費者心理に与える逆説的な影響)
10.
2016/01
International Marketing Trends Conference 2016 Best Paper Award(International Marketing Trends Conference 2016) (Are High Need for Uniqueness Consumers Willing To or Not To Recommend Products? Considering Types of the Products and the Receivers)
11.
2015/11
International Conference of Asia Marketing Association The 2015 ICAMA Best Doctoral Consortium Paper Award (How Do Consumers Evaluate Familiar versus Unfamiliar Brands with Negative eWOM?)
12.
2012/10
日本消費者行動研究学会 JACS論文プロポーザル賞 最優秀賞 (eクチコミ情報取得行動における製品評価メッセージの分散の影響)
13.
2012/03
電気通信普及財団 第27回 電気通信普及財団テレコム社会科学学生賞 入賞 (負のクチコミの正の効果―クチコミの正負の比率と並び順に着目して―)
14.
2010/04
International Association for E-Business 2010 Annual Conference Outstanding Research Paper Award(International Association for E-Business 2010 Annual Conference) (Does E-WOM Affect Consumer Attitude Negatively or Positively?)