立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
イシイ リュウタ
石井 隆太
ISHII RYUTA
所属
経営学部 経営学科
職名
准教授
論文
1.
2024/12
Export Market Orientation, Performance and International Partner Selection: Word-of-Mouth Referral versus Direct Contact │ International Marketing Review │ 41 (7),117-139頁 (共著)
2.
2024/11
Influence Strategies in Dual Distribution Channels: Examining Their Effects on Distributor Opportunism │ Industrial Marketing Management │ 123,1-11頁 (共著)
3.
2024/07
Electronic word-of-mouth (e-WOM) generation in the book-to-movie adaptation: A comparison of original novel fans and non-novel readers │ Quarterly Journal of Marketing │ 41 (1),6-16頁 (共著)
4.
2024/04
The Effect of Organizational Culture on Territorial Exclusivity in International Marketing Channels: A Study of Japanese Manufacturing Exporters │ Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics │ Advance online publication (単著)
5.
2023/09
Does B2B WOM Usage Matter to Channel Relationship Performance? The Roles of Organizational Culture and Psychic Distance │ Industrial Marketing Management │ 114,286-296頁 (共著)
6.
2023/01
Word-of-Mouth in Business-to-Business Marketing: A Systematic Review and Future Research Directions │ Journal of Business & Industrial Marketing │ forthcoming (共著)
7.
2022/06
高収益を生み出す流通チャネル戦略の探究-質的比較分析(QCA)によるアプローチー │ マーケティングジャーナル │ 42 (1),52-64頁 (単著)
8.
2022/05
Does Brand Equity Matter in Small Retailers’ Horizontal Strategic Alliances? │ Industrial Marketing Management │ 104,227-237頁 (共著)
9.
2022/03
Dual Distribution Channels in Foreign Markets: A Capability-Based Analysis │ International Journal of Marketing & Distribution │ 5 (1),1-15頁 (単著)
10.
2022/01
マーケティング・チャネル研究における資源と能力に関する理論の検討 │ 立命館経営学 │ 60 (5) (単著)
11.
2021/06
伝統工芸士によるマーケティング:越前漆器の漆琳堂 │ マーケティングジャーナル │ 41 (1),109-119頁 (共著)
12.
2021/01
Intermediary Resources and Export Venture Performance under Different Export Channel Structures │ International Marketing Review │ 38 (3),564-584頁 (単著)
13.
2020/09
デュアル・ソーシング戦略:グッドスマイルカンパニー楽月工場 │ マーケティングジャーナル │ 40 (2),83-93頁 (共著)
14.
2020/06
Manufacturers’ and Distributors’ Capabilities Influencing Dual Channel Choice │ Marketing Intelligence&Planning │ 39 (1),151-165頁 (単著)
15.
2020/06
グローバルカンパニーによる文化的カスタマイゼーションがWebサイトの使用容易性に及ぼす影響 │ マーケティングジャーナル │ 40 (1),56-67頁 (共著)
16.
2020/01
Conflict Management in Dual Distribution Channel Systems: The Moderating Role of Learning Capabilities │ Journal of Asia Business Studies │ 14 (4),525-540頁 (単著)
17.
2019/01
国際市場におけるマルチ・チャネル戦略 │ マーケティングジャーナル │ 38 (4),86-94頁 (単著)
18.
2018/09
制御焦点がチャネル選択・推奨に及ぼす影響 ――マルチ・チャネルショッパー行動の分析―― │ マーケティングジャーナル │ 38 (2),52-67頁 (共著)
19.
2018/06
大規模な販路拡大による企業価値の創造 ―米国・独国・中国におけるイベントスタディからの知見― │ マーケティングジャーナル │ 38 (1),108-119頁 (単著)
20.
2018/04
マーケティング・チャネルにおける対立に関する研究:再検討 │ JSMDレビュー │ 2 (1),29-38頁 (単著)