立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
キリムラ リョウ
桐村 亮
KIRIMURA Ryo
所属
経済学部 経済学科
職名
教授
論文
1.
2023
Dynamic changes and individual differences in learners’ perceptions of cooperative learning during a project activity │ RELC Journal │ 54 (3),667-682頁 (共著)
2.
2023
How does an assigned leader affect group work dynamics and students’ motivation in online settings? │ ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan) │ (34),17-32頁 (共著)
3.
2021
Roles of leadership and L2 learner motivation in group work activities │ JACET Journal │ 65,47-67頁 (共著)
4.
2021
Watch your partner’s behaviors: Motivation contagion in L2 pair work │ Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics │ 25 (1),25-47頁 (共著)
5.
2019/03
英語ドラマ制作によるプロジェクト型協同学習が学習者の心理的側面に与える影響 │ JACET関西支部紀要 │ (21),23-44 (共著)
6.
2017/06
Motivating EFL students through the use of project-based cooperative learning. │ ThaiTESOL Journal │ 30 (1),41-57 (共著)
7.
2017/03
英語を学ぶ目的意識の自覚化に向けて │ 応用言語学の最前線―言語教育の現在と未来― │ ,101-112 (単著)
8.
2016/03
日本人英語学習者におけるDTA体験のモデル構築に関して │ 神戸学院大学グローバル・コミュニケーション学会紀要 │ (1),35-54 (共著)
9.
2016/02
卒業3年後の経済学部生を対象とした質問紙調査の分析 │ 立命館経済学 │ 64 (4),75-87 (共著)
10.
2014/09
Graded Readersと文学作品の比較読みが学習者に齎す効果について │ 日本英文学会第86回大会Proceedings │ ,25-26 (共著)
11.
2014/06
An Effective Way to Utilize Graded Readers in the EFL Classroom: Reading Graded Readers Comparatively with their Original Literary Works │ Proceedings at ICLC 2013 (International Conference on Language and Communication) │ ,46-56 (共著)
12.
2014/03
経済学部英語圏短期留学プログラムにおけるスピーキング・テストの実施とその結果報告 │ 立命館高等教育研究 │ (14),91-102 (共著)
13.
2012
Bridging the Gap Between General English Instruction and Specific Language Needs of Economics Students in Japan │ Proceedings at the 5th Centre for Language Studies International Conference │ ,262-269 (共著)
14.
2009/12
書評:『英語談話表現辞典』内田聖二編 │ 英語教育12月号(大修館書店) │ 58 (10),93 (単著)
15.
2006/03
ESP教育の視点からみた米国ビジネス英語集中講座-日本の大学英語教育への示唆 │ 関西大学大学院外国語教育学研究科紀要 │ (4),41-62 (単著)
16.
2004/12
経済・経営分野における大学英語教科書について-現状分析と提案 │ 日本英語コミュニケーション学会(JASEC)紀要 │ 13 (1),87-101 (単著)