立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
ソン イ
孫 怡
SUN YI
所属
立命館アジア・日本研究機構
職名
助教
論文
1.
2022/02
妊娠期女性用QOL尺度の作成と信頼性・妥当性の検討 │ Journal of Health Psychology Research │ 34 (2) (共著)
2.
2021/07
Grandparents’ Co-Parenting Styles in Chinese Cities: Living Styles and Mothers’ Quality of Life │ Asia-Japan Research Academic Bulletin │ 2 (31),1-13頁 (共著)
3.
2020/06
「いばらきコホート調査」における調査設計と概要 │ 日本保健福祉学会誌 │ 26 (2),5-16頁 (共著)
4.
2020/06
「いばらきコホート調査」における倫理的配慮 │ 日本保健福祉学会誌 │ 26 (2),17-25頁 (共著)
5.
2018/11
Quality of life in Japanese couples during the transition to first-time parenthood │ Journal of Reproductive and Infant Psychology │ 27,1-15. (共著)
6.
2018/10
子育て期の夫婦のQOL │ チャルドサイエンス │ 16,13-18頁 (共著)
7.
2017/06
後期高齢期における幸福感、地域への意識、地域環境との関係性 │ 老年社会科学 │ 39 (02),293 -293 (共著)
8.
2017/05
The Effect of grandparents’ co-parenting on young children’s personality and adaptation: Chinese three-generation-families. │ Asian Social Science │ 13 (05),7-15頁 (共著)
9.
2016/12
QOL and sociodemographic factors among first-time parents in Japan: a multilevel analysis │ Quality of Life Research │ 25 (12),3147-3155頁 (共著)
10.
2015/08
The psychometric properties of the WHOQOL-BREF in Japanese couples. │ Health Psychology Open │ 02 (02),1-9頁 (共著)
11.
2013/06
Chinese Students in Japan: the Mediator and the Moderator between their Personality and Mental Health │ International Journal of Psychology │ Vol.48,215-223頁 (単著)
12.
2011/12
海外归国者原文化不适应的主客观原因 │ 中国健康心理学 │ 19,1510-1512 (単著)
13.
2011/12
学校によるサポートに関する就学生と一般留学生の比較―必要とするサポート、受けたサポート、受けたサポートの不足及び主観的幸福感による分析 │ 留学生教育 │ 16,57-64 (共著)
14.
2011/11
在日中国人留学生の異文化適応に影響を及ぼす個人の内的資源と外的資源 │ パーソナリティ研究 │ 20 (02),73-83頁 (単著)
15.
2011/03
Personality changes during acculturation adaptation: Chinese International Students in Japan │ Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences │ 14,265-271頁 (単著)
16.
2010/03
在日中国人留学生の異文化適応:パーソナリティ特性からの影響 │ 人間文化創成科学論叢 │ 12,241-248頁 (単著)
17.
2009/03
在日中国人留学生の異文化適応に関する研究 : 留学する直前のパーソナリティ・資源・適応関連について │ PROCEEDINGS〈公募研究成果論文集〉 │ 4,65-71頁 (単著)
18.
2003/10
The New Development of the Abstraction Characteristic of Implicit Learning. │ 23 (02),15-19頁 (共著)
19.
2003/06
Characteristics of Implicit Color Learning of Middle School Students. │ (02),116-121頁 (共著)