立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
スズキ ハナコ
鈴木 華子
SUZUKI HANAKO
所属
総合心理学部 総合心理学科
職名
准教授
論文
1.
2023
School refusal as a representation of questioning normality: Understanding the richness of socio-cultural transitions. │ Culture and Psychology │ 29 (3),644-659頁 (共著)
2.
2021
妊娠期女性用QOL尺度の作成と信頼性・妥当性の検討 │ Journal of Health Psychology Research │ 34 (2) (共著)
3.
2021
何が調査への参加継続を支えるのか――妊婦を対象とした縦断研究 「いばらきコホート調査」 をもとに │ パーソナリティ研究 │ 30 (3),130-133頁 (共著)
4.
2021
不登校経験者が高校を経由して進路選択に至るプロセス:複線径路等至性モデリングによる学校経験の理解 │ 発達心理学研究 │ 32 (3),113-123頁 (共著)
5.
2020
「いばらきコホート調査」における調査設計と概要 │ 日本保健福祉学会誌, │ 26 (2),5−16-16頁 (共著)
6.
2020
「いばらきコホート調査」における倫理的配慮 │ 日本保健福祉学会誌, │ 26 (2),17-25頁 (共著)
7.
2019
‘All other things being equal’: Conducting cross-cultural research in counselling psychology. │ Proceedings from the 2018 Canadian Counselling Psychology Conference, │ ,162–175 (共著)
8.
2019
Association between parental visitation and depressive symptoms among institutionalized children in Japan: a cross-sectional study │ BMC Psychiatry │ 19 (129),1-9頁 (共著)
9.
2018
留学生の健康を促進するための予防的心理支援 │ CAMPUS HEALTH │ 55,47–50 (単著)
10.
2018
Vocal aspect of social laughter during virtual interaction │ Working Papers em Linguistica │ 19 (2),54-77 (共著)
11.
2016
ピアサポートデスクによる留学生への予防支援―Ask Us Deskの取組み― │ 筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育論集 │ 31,183-195 (共著)
12.
2016
日本語授業を活用した留学生のキャリア支援―文化的統合型キャリア支援プログラムの開発と実践― │ 筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育論集 │ 31,147-158 (単著)
13.
2016
Explaining the effectiveness of the Contrast Culture Method for managing interpersonal interactions across cultures │ Journal of International Students │ 6 (1),73-92 (共著)
14.
2016
若手研究者の雇用環境の変化とハラスメント問題 │ 教育心理学年報 │ 55,322-342 (共著)
15.
2015
Roles of attachment and self-esteem: Impact of early life stress on depressive symptoms among Japanese institutionalized children │ BMC Psychiatry │ 15 (8) (共著)
16.
2014
多文化メンタルウェルネス心理教育プログラムの開発と実践:-大学キャンパスのグローバル化に向けて- │ 筑波大学留学生センター日本語教育論集 │ 29,221-231 (共著)
17.
2014
多文化メンタルウェルネス心理教育プログラム―大学キャンパスにおける多文化共生の促進― │ 留学交流 │ 42,28-33 (共著)
18.
2014
The roles of early career psychologists in empowering female students │ The Feminist Psychologist │ 41 (4),16-17 (単著)
19.
2011
The Parental Bonding Instrument: a four-factor structure model in a Japanese college sample. │ Open Family Studies Journal │ 4,89-94 (共著)
20.
2011
Exposure to parental verbal abuse is associated with increased gray matter volume in superior temporal gyrus. │ NeuroImage │ 54,S260-266 (共著)
21.
2009
Description of environmental determinants of quality of life in children with intellectual disability in Japan using the Delphi technique. │ Environmental Health and Preventive Medicine │ 15 (2),73-83 (共著)
22.
2009
Reduced prefrontal cortical gray matter volume in young adults exposed to harsh corporal punishment. │ NeuroImage │ 47,T66-71 (共著)
23.
2006
English perceptions of elder abuse. │ Journal of Elder Abuse and Neglect │ 18,33-50 (共著)